To moc która pozwala oddychać i tworzyć pod wodą zaklęcia równie silne, jak na lądzie. Winx zdobyły Sirenix zdobywając trzy najważniejsze klejnoty: klejnot wiary w siebie, klejnot empatii i klejnot odwagi. W wersji 2D gdy czarodziejki mają Sirenix i są pod wodą, robią im się pasemka. Żródło mocy Sirenix znajduje się w jeziorze Roccalucce, dlatego Winx udały się tam, by połączyć swoje siły z Selkie i opiekunkami Sirenix. Wówczas otworzył się portal, a Winx utraciły szkatułki Sirenixu, lecz uzyskały nową moc - Sirenix.
To kolejny poziom Sirenixu. Jest to połączenie magii Sirenix z magią Lovix. Dzięki temu połączeniu
Winx są chronione przed magicznym chłodem Planety Diamont. Sama magia przystosowuje się do niekorzystnych
warunków i pomaga wrożkom w uratowaniu Sky'a oraz w walce z Trix.
Sama przemiana sirenix jest ładną przemianą. Ale muszę przyznać. jest to do rysowania dość trudna transformacja, jeżeli chodzi o skrzydła dziewcząt. Dlatego też ja rysując tą przemianę dla wróżek odmiany Antarkticus Brealis (wróżki polarne/antarktycze) zmieniłem nieco ich kształt. Z tego też powodu ten typ sirenixu (który nazwałem sirenixem abisalnym) jest łatwiejszy dla mnie w rysunkach, niż odmiana standardowych wróżek, chodź skrzydła się wydają (są) nieco mniejsze niż w typowym sireixie, który ponadto nie posiada diod/fotoreceptorów na kombinezonie i skrzydłach (dzięki nim można nurkować na większych głębokościach, przy których zwykły sierenix nie daje rady).